torsdag 27. januar 2011

Trastosen

De har et veldig godt system for bosset sitt her nede. Ulike containere til plast, papp og glass står overalt. Selv jeg kildesorterer under sånne forhold. Men vi lette etter det vanlige bosset sin container, hvor var den?
I resepsjonen (eller administrasjonen kalles det lille kontoret) til Los Caideros snakker de ikke engelsk. Men mannen ringer til engelsktalende dame, som jeg forsøker å forklare hva jeg mener.
Where is the garbish, waste, things you throw away?
- What do you want to throw away?
Things from the household, you know, like old food and stuff, sier jeg. Skal hun vite nøyaktig hva vi skal kaste?
Hun snakker om et mottak i Telde, og jeg skjønner at vi er på ville veier.
- Kid speak better english than you? spør mannen. You not speak very good english, you not understand.
Ka? Arrogante spanjoler har man jo hørt om, eg…dårlig engelsk? Emma ser forskrekket ut, hun vil ikke snakke i telefonen.
Vi skal til å gå. Så skjønner de visst endelig hva vi mener. Er det los trastos? Mannen peker og forklarer. Los trastos?? Si!! Containeren fant vi også.
Vi går aldri ut med bosset lenger så klart. Vi går ut med trastosen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar