onsdag 9. februar 2011

Moppingens mysterier




Man har en mopp og en moppebøtte stående i leiligheten når man kommer. Man tenker at man skal kjøpe langkost og gulvklut. Så tenker man om igjen, og kaster seg ut i det.

Men først studerer man profesjonelle, for eksempel moppersker på kjøpesentre eller hoteller. Man oppdager to viktige ting: Det gjelder å ha nok vann på moppen i første runden, dette har jeg sett på hoteller. Og det gjelder å arbeide i rolige, svingende tak, fra side til side, UTEN å løfte moppen fra gulvet, dette så jeg nylig på kjøpesentret i Arguineguin.

Deretter løfter man moppen forsiktig tilbake i bøtten, jeg innrømmer at jeg tar i den, det er helt sikkert ikke lov i følge spansk husmorstandard. Jeg tror man skal snurre den raskt, men i hvertfall: i bøtten slipper den fra seg oppsamlet skitt, man rister litt rundt på den i vannet, før man vrir den enkelt ved å trykke den ned i moppekurven (mitt uttrykk) øverst i bøtten.

Svusj altså. Rent og fint!

1 kommentar:

  1. Eg er overordentlig imponert ovedr din mopping på spansk :o)

    SvarSlett